tisdag 19 april 2016

Två dagar kvar

Två dagar kvar tills jag skall få hålla låda på nordens största trädgårdsmässa "Nordiska trädgårdar" i Stockholm. Åh, som jag har väntat och längtat. Biljetten är utskriven, klänningen är utvald och presentationen är skriven.

Om du är på väg på mässan och vill komma och lyssna håller jag mina föredrag på torsdag kl. 14 och fredag kl. 11. Och om du är där kan du väl komma och säga hej. Det är alltid så roligt.

Orsaken till varför jag åker hem på fredag kväll är att sonen envisas med (nej, han envisas minsann inte och inte vi heller så jag vet inte vem som fick till det här) att bli konfirmerad på söndag. Som förälder tycker jag nästan det hör till att man visar upp sig i kyrkan då. Tills dess förtränger jag effektivt att vi skall ordna konfirmationskaffe för 25 personer och att jag borde vara hemma och feja, baka och stryka. Det blir nog bra det här!

2 kommentarer:

  1. Hej på dig levnadskonstnären! Hoppas resan till Stockholm var givande. Hade jag inte bott i Bohuslän hade jag gärna tittat in. Har du förresten försökt plantera tussilagon? Hos oss hör de till rariteterna och jag lyckas aldrig, de envisas att bo på samma plats livet ut antar jag. - Idag har det snöat hos oss!

    SvaraRadera
  2. Hej själv! Nej, tussilago har jag inte testat. De växer faktiskt i diken rätt nära oss så jag har väl inte känt mig tillräckligt tussilago-utsvulten för att testa.

    Det har också snöat hos oss nu i flera dagar, men nu lovar de sol och vackert väder lääänge!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.