söndag 31 januari 2016

Linneas impvax

Visst blir man glad av människor som delar med sig? Linnéa Härlin är en av dem.

Hon har tagit fram en produkt som hon kallar Impvax, med vilken man kan impregnera barnens overaller, stolsdynor, mössor med hjälp av naturliga ingredienser, nämligen Eget bivax, svensk linolja och svanenmärkt stearin.

Och det slutar inte där. För att visa att hon inte håller på med några hemligheter eller fuffens och för att göra det möjligt att för så många som möjligt att använda hennes produkt delar hon frikostigt med sig receptet på sin hemsida. Hon skriver "Jag vill ge dig möjlighet att skapa själv. Du får gärna handla IMPVAX av mig, det är enklare och går oftast fortare, men vill du skapa din egen IMP-kloss går det bra".  Dumsnäll eller smart?

Jag tror garanterat på det senare. Tack Linnéa för att du delar med dig!

6 kommentarer:

  1. Tack för tipset!
    Då kan jag prova det på ärvda overaller...

    SvaraRadera
  2. Åh, dumsnäll eller inte så är det ju i alla fall generöst! Ska absolut testas men jag handlar nog av henne i alla fall. Som tack för generositeten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är ju precis så jag tänker att man gärna handlar av henne bara för att hon är så schysst. Sedan blir det knappast mycket billigare att göra själv om man måste köpa ingredienser.

      Radera
  3. Generöst & smart! Jag säljer hud- & miljövänliga tvättmedel, men lär gärna ut hur man kan göra eget mkt billigare, dock inte samma recept, men bra. Det är miljön det handlar om och alla ska kunna vara miljövänliga, det ska inte hänga på plånboken.
    Maria på Gröna Val1

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.