tisdag 27 oktober 2015

Offerinlägget

Kålmaskar är ett gissel för många av oss trädgårdsvänner. Ett tips för att rädda sina kålväxter är att plantera "offerväxter" en bit ifrån. Kålmaskar älskar t.ex. majrovor, kålrötter och krasse och söker sig i första hand till dem. Har du tur får dina kålhuvuden vara ifred.

Nu har jag märkt att det funkar precis på samma sätt med blogginlägg. För något år sedan skrev jag ett blogginlägg med ett namn som jag inte ens vågar skriva om här, men ni hittar det med denna länk. Den här rubriken intresserar tydligen personer som vill l_na ut pengar så till den milda grad att jag nästan varje dag får kommentarer från dessa vänliga människor. I början tog jag bort kommentarerna, men nu låter jag dem hållas. Cirka 240  bankirer finns där för tillfället. Vissa hänvisar till Gud. Vissa till Mrs Robinson. Jag låter dem hållas. För tydligen är det här inlägget min majrova. Maskarna hålls där och låter mina andra inlägg vara ifred. Peppar, peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.