lördag 4 juli 2015

Hej hej i hallonsnåret


Jag tänkte uppehålla mig en stund i trädgården nu. Det är ju så tacksamt ämne den här årstiden. Jag har för mig att jag ifjol höstas skrev ett inlägg om hur jag flyttade små hallonsticklingar från vår gräsmatta för att skapa en hallonodling. Kanske var det bara i min fantasi för jag hittar det i alla fall inte längre. Hur som helst. Ifjol flyttade jag tio små sticklingar som växte i vår gräsmatta till vår nya odlingsplätt bakom huset.

Se så fint de har växt till sig alla tio sticklingar. Nästa år tror jag att vi får skörda. Så enkelt!

Och se hur vårt risstaket börjar se ut nu när allt det gröna i staketet har vissnat. Det skyddar bra mot nordanvinden och förhoppningsvis mot giftsprutan som hu-je-da-mej snart anländer till sådden bakom staketet. En riktig varm och mysig odlingsplats håller på att ta form.

Jag har även satt ner knölar av jordärtskockor längs hela staketet så snart har jag staket på staket. 

1 kommentar:

  1. hej! Här är också en som har planterat jordärtskockor för första gången. De har växt bra i kölden. Lycka till med dina odlingar. Obs! För mig sprack ärterna väldigt dåligt denna kalla vår men vädret kan vi inte påverka och bra är väl det!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.