måndag 6 april 2015

Köttfri måndag: Pasta med getost

Gör en hemgjord pasta. Hur du gör hittar du här.

Gör en valfri pesto. Jag mixade ihop min pesto av lättkokt broccoli, parmesanost, svartpeppar, olivolja, solrosfrön och lite salt.

Stek lätt skivor av getost (gärna modell större) på båda sidorna.

Blanda ihop en grönsallad. Min sallad bestod av ekologisk isbergssallad, en tärnad honungsmelon, valnötter och nötolja.

Lägg upp pastan på tallriken. Rör in peston i pastan och placera getosten överst. Getosten toppas med t.ex. djävulssylt. Serveras med sallad.

Vardagslyx!

2 kommentarer:

  1. Så smart med broccoli som "bas" i peston så här års!
    Pannerar du getosten? Jag tänker att den smälter och flyter ut mycket, eller?
    Vad är djävulssås? Fast det kanske jag hittar recept på om jag tittar runt bland dina tidigare skrifter...
    Tack för inspiration!
    //Anna F

    SvaraRadera
  2. Nej jag stekte den bara rakt upp och ner och det funkade helt bra. Ett recept på djävulssylt hittar du t.ex. här

    http://www.autre.fi/bloggar/alegningela/djavulssylt

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.