måndag 9 december 2013

Boktipset: Purkissa!

För de av mina läsare som även läser finska vill jag tipsa om boken Purkissa! Makuja arkeen, juhlaan ja lahjaksi av Teresa Välimäki och Johanna Lindholm 

Dels är den vacker och dels innehåller den många enkla recept på marinader, dressingar, inläggningar, salter, sylter ... Eller vad sägs om ...
Rabarber-vaniljsylt smaksatt med earl grey te
Halloncurd
BBQ-cola-sås
Balsamico-rödbetor

Åtminstone jag fick massor av goda idéer. Både till oss själva och att ge bort till andra. Gillar!

2 kommentarer:

  1. Jag har hyllorna fulla med kokböcker och inte blir jag ändo nån bra kock. Jag har totalt tappat tron på kokböcker.
    God väntan på julafton.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så kan det ju vara. Egentligen tycker jag inte det här är en kokbok, utan mer en inspirationsbok över allt man kan fixa själv.
      Glad Jul!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.