söndag 18 augusti 2013

Årets prilliga kalkoner

Den här bilden är tagen genom rutan i vår verandadörr. Den visar tio stycken kalkoner som vill in. Årets kalkoner är så nyfikna så det är inte klokt. Direkt de ser oss kommer de flaxande och vill se vad vi håller på med. Deras mat finns i deras kalkonhus så det kan inte var det att de förknippar oss med mat utan de är tydligen av den mer sociala sorten.

-De skiter ner vår fotbollsplan, utbrast sonen förtvivlat för några dagar sedan. Svårigheterna var stora när barnens fotbollsövningar skulle äga rum. Kalkonerna stod nämligen en meter bakom dem och ville veta vad de höll på med. Så står de där och vrider på sina huvuden. Helt ljudlösa som små aliens. Och när Jenk för några dagar sedan tog honung låg de snällt uppradade i en ring bredvid honom och tittade på.

Och inte vill de längre sova i sitt hus. Nej, ute på staketet till gamla fårhuset skall de sova. Bångstyriga är de och näst intill omöjliga att få in i sitt eget hus. Det här kommer att sluta i elände. Tro mig. Räven, räven ...

5 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga djur!!! Jag blir enormt sugen att också prova på kalkoner nästa år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut du skall göra om du har möjlighet

      Radera
  2. Hihi, kan inte låta bli att småskratta, vilka härliga bilder som dyker upp i mitt sinne. Så ska man kalla kalkoner för dumma,,,, vilka personligheter.
    Dock tråkigt med rävfaran, så jag hoppas att ni utan allt för mycket bestyr kan få in dem på kvällarna. Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att det var små kalkoner på bild här. Jag var med om en diskussion idag som gick ut på om unga kalkoner hade fjädrar på huvudet eller inte :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.