fredag 19 oktober 2012

Tips på födelsedagspresenter

Med tre barn i huset blir det en hel del födelsedagskalas att åka på. Inget jag klagar över, nej mera fest till barnen! Men ibland blir det kalas med väldigt kort varsel och då står man där och funderar vad tusan man skall hitta på i present. Sedan blir ju även alla presenter väldigt snabbt till pengar och det är som min farfar brukar säga inte de stora inkomsterna man blir rik av utan de små utgifterna. Här följer två tips för att hålla presentstressen och utgifterna i schack.

1) Ge barnen en upplevelse. Fixa ett presentkort på ett simhallsbesök tillsammans med ditt barn och dig själv. Jag minns en liten kille som tyckte det var jättespännande att få åka tillsammans med vår familj till simhallen. Något att vänta på liksom. Eller varför inte fixa ett presentkort på en filmkväll hemma hos er, med valfri hyrfilm, godis och chips? De här presenterna är ju något som också gläder dina egna barn : )

2) Fixa en presentskåp. Hemma hos oss finns det en presentskåp dit barn ej äga tillträde. Dit samlar  jag grejer jag köper på rea, på loppis eller annars kommer över (ja, här menar jag inte stjäl). Jag är helt säker på att jag sparar massor av pengar på det här. Och vad enkelt det sedan är när barnen kommer på att de skall på kalas följande dag. Bara att gå och gräva fram något lämpligt. Länge på förhand börjar jag köpa in till årets släktkalas och julfirande. Alla jubilarer har ett namn på en lista och vartefter jag hittar något lämpligt fyller jag i på listan. Ja, en stor del av mina julklappar är redan köpta  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.