torsdag 11 oktober 2012

Tidningen Camino

För någon vecka sedan fick jag stifta bekantskap med den svenska tidningen Camino, eftersom de i det senaste numret har en artikel om oss och våra tankar. Det som jag tyckte var roligast med artikeln var ett citat (ja, jag har troligen sagt så här fast jag själv inte kommer ihåg det) som löd ungefär så här -Visst kan man leva så här fast man är rätt normal. Och det är ju precis vad jag vill komma fram till. Att självförsörjning inte är något konstigt och extremt. Något som måste följas till punkt och pricka, varje dag, till 100 %.  Alla kan göra det på sitt sätt, enligt sin livssituation. Och vill man vara normal så funkar även det : )

För övrigt tyckte jag att tidningen Camino är jättebra. Verkligt intressanta artiklar och jag fick massor med idéer på saker jag kunde skriva om på bloggen. Funderar skarpt på att börja prenumerera. Det som är så bra är att man kan prenumerera på en e-tidning och då kostar det ju samma sak oberoende i världen man bor. Dessutom sparar man ju på miljön. Förutom de nya tidningarna har man tillgång till alla tidningar som hittills kommit ut. Smart! Men skulle det verkligen bli av att läsa tidningar i datorn? Jag vet inte. Jag sitter ändå så mycket framför datorn när jag jobbar så att börja läsa för "nöjes skull" vete katten om jag skulle komma mig för. På länken ovan kan du dessutom provläsa i tidningen och själv se om det är något för dig.

Ps. Just nu sitter jag på Uppsala stadsbibliotek och bläddrar i gamla Caminotidningar och jag gillar verkligen vad jag ser. Så kanske det ändå blir av ...

2 kommentarer:

  1. Åå så spännande! Vad kul att du och din familj är med. Och vad synd att jag sagt upp prenumerationen av Camino då, uttryckligen på den grunden att jag tyckte det var så stort fokus på (södra) Sverige och så lite allmännyttigt för att jag skulle vilja fortsätta prenumerera. Det var så många recensioner av restauranger och sånt och för lite - i mitt tycke - av generellt intressanta artiklar. Men snygg är tidningen, och inspirerande.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra dina kommentarer om tidningen. Nu har jag ju då läst bara två nummer, men märkte inget av det du skrev. Kanske har de bättrat sig eller så var det två ovanligt bra nummer jag läste : )

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.