fredag 12 oktober 2012

En medelålders turk

Tänk att det skulle vara på en strand i Turkiet som insikten om att jag var medelålders slog mig. Låt mig börja från början. Jag älskar att resa och jag reser gärna med hela, stora familjen. Jag fick en gång frågan om jag tycker att jag måste försaka något när vi lever så här (läs med fokus på självförsörjning). Efter en stunds funderande kom jag på att så länge vi har möjlighet att resa så saknar jag inget. De pengar vi sparar på att leva enkelt i vardagen sätter vi gärna på resor och upplevelser tillsammans.

Så förra veckan var vi i Turkiet. Vågorna gick höga i det 28-gradiga medelhavet. Perfekt! När jag blickade in mot stranden såg jag en man som stod och fotograferade sin fru (jo jag tror det var hans fru för de hade också ett barn) där hon i en vit bikini låg och poserade i vattenbrynet. Det mörka håret doppades erotiskt ner i vattnet och brösten lyfte sig mot skyn. -Maria, titta hit så skall jag fotografera dig! ropade Jenk som inte tagit notis om den åmande och kråmande kvinnan i vattenbrynet (10 poäng till honom). Och så kom det sig att min man ville fotografera mig där jag guppade omkring på en stor simring i medelhavet. Och det var precis då jag började känna mig medelålders ...

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.