onsdag 4 juli 2012

Torken

Här torkar jag gräslök inför vintern.

Visst äger jag en torkapparat med el. Jag har sett fina torkkorgar som går att köpa. Men det enklaste sättet är väl ändå att bre ut ett tidningspapper på golvet i vessan, där under lägsta hyllan i skåpet. Hälla ut vad man vill få torrt och låta golvvärmen göra sitt. Den finns ju ändå där. Ibland gör man saker och ting så krångliga och tror att man behöver så många saker som enkom finns till för just det ändamålet man har framför sig. När en vrå i vessan är allt man behöver.

2 kommentarer:

  1. Det var länge sen jag hörde ordet "vessan"! Är född finlandsvensk men flyttade till Sverige som liten... men visst vet jag vad vessan är även om de allra flesta i Sverige inte vet... ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha en gång finlandssvensk alltid finlandssvensk. Åtminstone på vessan : )

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.