lördag 10 mars 2012

Ugly Blog

Klart man vill att det skall vara snyggt. Estetiskt, välgenomtänkt, funktionellt och tilltalande likaså. Man vill även att det skall vara intressant, begrundansvärt och beroendeframkallande innehåll. Jag fixar inte båda.

Visst skulle även jag klara av att skapa en snygg bakgrund, be vänner skapa en egen, enhetlig grafisk profil för mig och mina tankar. Jag skulle kunna sätta mera tid på mina bilder istället för att som nu sikta och skjuta. Men jag vill faktiskt inte sätta tid på det.

På ett sätt är bloggandet en stress. En stress över att med jämna mellanrum producera något. Att skapa en virtuell plats där det händer saker. För att jag ens skall komma i närheten av det här har jag bestämt att skapa ett nytt begrepp "Ugly Blog"

Ugly Blog är en blog som tänker på texten mer än på utseendet. En blog som drivs av en människa som gärna delar med sig av sina tankar, men inte alltid av sin tid. Därför får ni nöja er med mina ibland suddiga bilder, min standardmall från google och mina tillfälliga frånvaranden där ni kan vara säkra på att jag gör andra för mig viktigare saker än skapar en värld på nätet.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har precis hittat till din blogg via Lill-Hasta Trädgård. Jag tycker att din idé, Ugly Blog är alldeles jättelysande.
    Mycket roligt att läsa om är det också, så det gör att jag med all säkerhet kommer att besöka din blogg fler gånger.
    Har i vårt tidigare liv haft höns och jag saknar dem jättemycket. Om ett par år så är det möjligt att vi skaffar höns igen.
    Hur använder ni fåren? Är det bara för köttet eller tar du tillvara på ullen också? Mjölkar du dem? Jag skulle vilja ha några getter, har hört att getkött är gott och så älskar jag all form av getost.
    //Monzan

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du hittade hit. Vi använder nog fåren enbart till kött. Senast vi klippte fåren sparade jag ullen länge med en tanke om att tova något fint till julen, men förra veckan tog jag ullen och bredde ut under vinbärsbuskarna. Åtminstone kommer alla våra småfåglar att ha lyxiga och mjuka bon! Getter har vi också funderat på, men jag har hört att de är så förbenade på att rymma och vi har fullt schå med fåren och deras eskapader : ) Men gå in på www.getapulien.se och bli inspirerad av getter ...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.